image ۳۸ بازدید مرداد, ۱۳۹۹ احکام, تلنگر, خانواده, روشنگری, عفاف و حجاب, قرآن و عترت, همسرانه

موافقان ازدواج موقّت، نام ازدواج دائم را به استناد آیات قرآن، «نِکاح» گذاشته‌اند و نام ازدواج موقّت را بر اساس برداشت‌های خود، «مُتعه» نهاده‌­اند. ما باید اوّل به استناد آیاتی از قرآن ثابت کنیم که نزدیک‌شدن دو جنس مخالف به یکدیگر، فقط از طریق نکاح، حلال است، سپس ثابت کنیم که برداشتِ مُتعه از قرآن، برداشت صحیحی نیست.

آیات ۳۳ سوره‌ی نور (وَلیَستَعفِفِ الَّذینَ لایَجِدُونَ نِکاحاً) و آیاتی نظیر آیات ۵ و ۶ و ۷ سوره‌ی مؤمنون (وَالَّذینَ هُم لِفُروجِهِم حافِظُونَ(۵) اِلّا عَلی اَزواجِهِم اَو ما مَلَکَت اَیمانُهُم فَاِنَّهُم غَیرُ مَلومینَ(۶) فَمَنِ ابتَغی وَراءَ ذلِکَ فَاولئِکَ هُمُ العادُونَ(۷)) به طور صریح بیان می­‌کند که؛ رابطه‌ی جنسی دو جنس مخالف، جز نکاح (یعنی ازدواج دائم) از جانب خداوند پذیرفته نیست.

جالب است که در آیه‌ی ۲۵ نساء، حتّی برای ازدواج با کنیزان (برای کسانی که توانِ مالیِ ازدواج با زنان آزاد ندارند) هم از «نکاح» استفاده شده، نه از «مُتعه»! (وَ مَنْ لَمْ یَسْتَطِعْ مِنْکُمْ طَوْلاً أَنْ یَنْکِحَ الْمُحْصَنَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ فَمِنْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ مِنْ فَتَیَاتِکُمُ الْمُؤْمِنَاتِ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِإِیمَانِکُمْ بَعْضُکُمْ مِنْ بَعْضٍ فَانْکِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ …)

اشتراک گذاری :
برچسب ها